Nissan forlenger sitt samarbeid med UEFA Champions League

11.9.2017 – Nissan Motor Co., Ltd. bekreftet i dag en 3 års forlengelse av sitt samarbeid med UEFA Champions League, inkludert UEFA Super Cup. Legenden Gareth Bale feiret kunngjøringen ved å overraske en gruppe skolebarn og lære dem hvordan han scoret sitt ikoniske vinnermål under finalen mot Club Atlético de Madrid i 2014. 

 

Avtalen bekreftes før gruppespillkampene i 2017/2018 UEFA Champions League-sesongen, og den japanske bilprodusenten vil være offisiell partner frem til og inkludert 2020/2021-sesongen.  UEFA Champions League fortsetter å være Nissans største sponsorinvestering innen idrett som startet med 2014/2015-sesongen.

 

UEFA Champions League fortsetter å være verdens mest sette årlige idrettsarrangement med over 4 milliarder TV-seere totalt i løpet av sesongen. UEFA Champions League-finalen 2017 tiltrakk seg over 160 millioner TV-seere, mer enn noe annet årlig idrettsarrangement der Real Madrid C.F. Slo Juventus F.C. og tok sin tolvte UEFA Champions League-tittel. 

 

«Innovasjon som begeistrer er kjernen i alt Nissan gjør, og vårt samarbeid med verdens mest spennende idrettsarrangement i løpet av de 3 siste årene har vært nøkkelen til dette», sier Roel de Vries, Corporate Vice President, Global Head of Marketing for Nissan. «Vi er stolte over å kunne forlenge dette samarbeidet med 3 nye sesonger, og arrangementet vil fortsatt være kjernen i vår globale markedsføringsstrategi. Samarbeidet har vært en stor suksess og kundeengasjementet har vært enormt.»

 

Som en del av den nye avtalen vil Nissan fortsatt ha omfattende rettigheter under UEFA Champions League-kamper og tilgang til andre eksklusive rettigheter som Center Circle Carriers før kampene and UEFA Champions League Goal of the Week etter kampene, presentert av Nissan Digital Activation.

 

Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA Marketing Director, sier følgende om avtalen: «Vi er stolte over å fortsette vårt suksessrike samarbeid med Nissan. De har blitt et integrert medlem av sponsorfamilien og har vært uvurderlige innen markedsføring av UEFA Champions League og fotball globalt. Varemerket UEFA Champions League blir sterkere og sterkere for hvert år og plattformen fortsetter å gi anerkjente varemerker som Nissan muligheten til å kommunisere med og engasjere fotballfans over hele verden.»

 

«Vårt samarbeid med UEFA Champions League har vært nøkkelen til å bli det mest attraktive asiatiske bilmerket i Europa. Vi har utviklet en ambisiøs produktplan for de neste årene som

bygger på banebrytende teknologier, og med verdens mest spennende idrettsarrangement som partner har vi den perfekte plattformen som engasjerer vårt publikum og driver merket fremover. Jeg er spent på å se hvor innovative vi kan være i å skape begeistring for fansen i samarbeid med UEFA i årene som kommer», sier Jean-Pierre Diernaz, Vice President, Marketing, Nissan Europe.

 

UEFA Champions League er et annet eksempel på Nissans dedikasjon for å begeistre sportsfanatikere over hele verden, inkludert International Cricket Council, City Football Group, Canadian Football League, Heisman Trust og Heisman Trophy.