NISSAN SØKER MICRA ATTITUDE PÅ PINTEREST

 

Europeisk kampanje på sosiale medier markerer lanseringen av sterkt oppgradert Nissan Micra

  • Kampanje lanserer fornyet Micra med helt nytt designuttrykk
  • Pinterest-konkurranse støttet av aktivering på sosiale medier
  • Micra er tredje mest solgte Nissan-modell i Europa
  • Nissans fortsetter sin innovative satsning på sosiale medier og banebrytende kampanjer med bruk av Facebook, Twitter og Google+

Nissans innovative bruk av sosiale medier skyter fart med en stor europeisk konkurranse som inviterer brukerne til å dele inspirasjonsbilder på Pinterest og Facebook.

Konkurransen støtter lanseringen av Nissans sterkt oppgraderte Micra som kommer med et flott, nytt utseende, innovative teknologiske funksjoner og utvidede tilvalg for personliggjøring for en av de mest fremtredende modellene i Nissans historie. Nye Micras omfattende fornyelse inkluderer en mer dynamisk design og teknologi, som f.eks. et nytt kommunikasjonssenter med berøringsskjerm, Google "Send-to-Car" og USB-inngang.

 

Pinterest-konkurransen er utformet for å knytte kontakt med kundene våre via sosiale medier og gi visuelt liv til konseptet "Micra Attitude". Støttet av paralell aktivitet på Nissans Facebook- og Twitter-kanaler vil alle bli invitert til å skape Pinterest-tavler som viser deres egen Micra Attitude og hva de legger i dette - enten den er inspirert av mennesker, sitater, design, produkter, steder eller aktiviteter.

 

"Nye Micra er en bil med masse "attitude" og et muntert syn på livet - akkurat som sine eiere. Det er denne Micra "Attitude'n" vi ønsker å utforske på Pinterest," sier Taina Erkkilä, kommunikasjonsdirektør for Nissan Nordic Europe. "Pinterest er en visuell, kreativ plattform som lar brukerne uttrykke sin egen personlighet, interesser og pasjoner - så det er et perfekt medium for å komme i kontakt med kundene våre og bringe liv til Micra Attitude."

 

For å delta i konkurransen må deltakerne lage sin egen tavle på nettstedet og poste ti bilder som til sammen oppsummerer deres "attitude" og holdning til livet, hvert enkelt bilde skal ha hashtag'en#MicraAttitudeog#Norge.Målet er å skape en tavle med bilder som vil inspirere andre. Støtteaktivitet på Nissans Facebook- og Twitter-plattformer vil dele noen av de beste bidragene og oppmuntre flere mennesker til enten å delta selv eller bare la seg inspirere av bildene.

 

Konkurransen er nå i gang og pågår i seks uker frem til 21. juli kl. 23.59. Det vil bli utpekt tre vinnere fra hvert av de 12 markedene som deltar i kampanjen, og hver av dem vil motta en personlig Micra-premie som kan være artikler i kategoriene mote, teknologi eller stil, og som reflekterer kundens Micra Attitude. I Norge vil bloggeren Cathrine Heienberg med den kjente bloggen http://www.cathinthecity.com/, som er en av Norges mest leste, delta som en av dommerne i konkurransen.

 

For mer informasjon om konkurransen, besøk http://www.nissan.no/NO/no/vehicle/city-cars/new-micra/discover/pinterest.htmleller en av følgende Nissan-sider på sosiale medier:

Sterkt oppgraderte Micra kommer i salg i september i år. For mer informasjon kan du gå til http://newsroom.nissan-europe.com/no/no-no/Media/Media.aspx?mediaid=104716