NYE NISSAN JUKE

  • Nissan leder an i crossover-segmentet med en fullstendig revidert versjon av sin trendsettende kompakt-crossover
  • Et ikonisk design har blitt videreutviklet med betydelige stylingendringer som forsterker Jukes sportslige crossover-DNA
  • Innføring av det nye og omfattende tilpasningsprogrammet - Nissan Design Studio
  • Ny serie med turboladede bensinmotorer som inkluderer 1,2 DIG-T 115 og nyeste generasjon 1,6 DIG-T 190
  • Forbedret med nyeste generasjon NissanConnect-system og Nissan Safety Shield-pakke, inkludert det anerkjente Around View Monitor-systemet
  • Bagasjerommet har 40% økt kapasitet og forbedret fleksibilitet
  • Panoramaglasstak som kan åpnes

Da bilen ble lansert for litt over tre år siden, brukte Nissan Juke innovasjon til å skape et helt nytt markedssegment. Slik Nissan Qashqai var pioneren i det opprinnelige crossover-markedet, brukte Juke spennende design og avansert teknologi til å skape noe nytt i et mer kompakt crossoversegment.

 

Jukes kombinasjon av individuell styling, sterk kjøredynamikk og avansert interiørutstyr har ført til at bilen har solgt i over 500 000 eksemplarer siden lanseringen.

 

Juke etablerte seg som det originale forbildet i et voksende marked for små crossoverbiler. Og nye Juke er igjen klar til å sette sitt stempel på det segmentet den skapte. Juke er allerede anerkjent som en trendsetter for design, og bilen har fått en rekke designforbedringer, nye motorer, nytt utstyr og et omfattende program for personliggjøring.

 

Blant endringene finner vi ny design av front og hekk, med større vekt på sportslige designdetaljer. En ny 1.2 DIG-T turbomatet bensinmotor med redusert størrelse gir høyere ytelser, bedre økonomi og lavere utslipp. Andre endringer er oppgradert 1.6 liters DIG-T motor, nye lettmetallfelger, nytt audiosystem, siste generasjon NissanConnect navigasjon og informasjonssystem, Nissan Safety Shield, Nissans Dynamic Control system, pluss alternativt glasstak med åpning.

 

Endringer i bagasjeromsområdet har økt volumet med 40 prosent (opp til 345 liter) i versjonen med tohjulsdrift, noe som gi større fleksibilitet, og det er også større muligheter enn noen gang til å sette sitt personlige preg på sin Juke. Et utvalg av nye farger og interiørtemaer er tilgjengelig i et antall forskjellige pakker.

   

Juke er bestselger i premium B-segmentet, og har oppnådd meget gode resultater i mange europeiske land. Det har stor betydning for Nissan at Juke har tiltrukket seg et stort antall kjøpere som er nye for merket. På europeisk nivå har hele 85 prosent av salget har gått til førstegangseiere av Nissan, og det gjør Juke til den modellen i Nissan-utvalget som har erobret flest nye kunder. For Norges del har også Juke erobret en del nye kunder til merket.

 

Nye Nissan Juke kommer i salg i Norge sommeren 2014.