NISSAN ELBILER ER OFFISIELLE TRANSPORTMIDLER I MONACO FØR GRUPPETREKNINGEN I UEFA CHAMPIONS LEAGUE

  • UEFA Champions League bruker elbilene Nissan LEAF og e-NV200 som offisiell transport 
  • Nissan kunngjør første fase av sitt eksklusive samarbeid med «UEFA Champions League Goal of the Week engineered by Nissan» 

Før første gang i Nissans historie er bilmerket nå offisiell bilpartner i Europas mest prestisjefylte fotballturnering for klubblag - UEFA Champions League - og vil bruke helelektriske biler i den offisielle bilflåten til UEFA. Flåten skal transportere delegater, partnere og ledere rundt i Monaco som en del av gruppetrekningen av UEFA Champions League 2014/15, som vil avholdes i dag ved Grimaldi Forum.

Nissan er verdens ledende produsent av elbiler med Nissan LEAF som ble lansert for tre år siden, og nye e-NV200 som lanseres i disse dager. Begge er en del av den offisielle UEFA-transporten i Monaco, sammen med crossoverne Nissan Qashqai og X-Trail og den legendariske sportsbilen Nissan GT-R.

Dette er første gang elbiler brukes som en del av transporten i forbindelse med UEFA, og passer godt sammen med Monacos fremtidsrettede innstilling om bærekraftig mobilitet. Monaco har en av verdens mest omfattende infrastrukturer for elbiler med flere ladepunkter pr. kvadratmeter enn noe annet land i verden.

«Nissan anser nullutslippbiler for å være den ultimate løsningen for å kunne realisere fremtidig bærekraftig mobilitet, og vi har en sterk forpliktelse med hensyn til elbilteknologier,» sa Jean-Pierre Diernaz, direktør for Electric Vehicles - Nissan Europe. «Som den globale lederen innen elbilteknologier er Nissan stolte over å kunne samarbeide med UEFA og benytte nullutslippsbiler for den offisielle transporten. Vi vil fortsette å jobbe videre med organisasjonen for å øke bruken av elbiler under alle UEFA Champions League-aktivitetene.»

 

Eksklusiv «Goal Of The Week» aktivitet i september 

Gruppetrekningen til UEFA Champions League avholdes i Monaco i dag, og Nissan vil i forbindelse med dette kunngjøre den første fasen av sitt eksklusive samarbeid med «UEFA Champions League Goal of the Week engineered by Nissan.» Denne konkurransen gir fans over hele verden muligheten til å stemme på de beste og mest spektakulære målene i Europas prestisjefylte fotballturnering.

«Goal of the Week» er en del av Nissans fireårige samarbeidsavtale med UEFA Champions League, og vil starte i løpet av den første uken i gruppespillet den 16. og 17. september. Konkurransen vil være tilgjengelig både på www.uefa.com og i UEFA Champions League-seksjonen på Nissans nettsteder, som vil bli offisielt lansert den 18. september.

«UEFA Champions League Goal of the Week engineered by Nissan» vil vise opptil fem av de beste målene fra hver kampuke. Disse målene er valgt ut av UEFAs dommerpanel. Fansen kan stemme fra midnatt (CET) hver torsdag etter disse kampene. Registrerte deltakere kan vinne premier, som f.eks. offisielt UEFA Champions League-utstyr.

Nissan er den offisielle globale bilsponsoren for UEFA Super Cup og UEFA Champions League fra 2014/2015-sesongen til 2017/2018-sesongen. Denne aktiviteten øker Nissans samarbeid med Europas prestisjefylte fotballturnering for klubblag, ettersom både 3 ganger UEFA Champions League-vinnerAndrés Iniesta og kapteinen på Paris Saint-Germain og Brasil, Thiago Silva, har signert som Nissan-ambassadører. I kraft av denne avtalen vil Iniesta og Silva delta i Nissan-kampanjer, og de vil spille en viktig rolle i Nissans nye globale reklamekampanje.

UEFA Champions League-samarbeidet er nok et eksempel på Nissans dedikasjon og vekst innen global idrett, noe som allerede omfatter varemerkets sponsing av Afrikamesterskapet i fotball, NCAA Football, den canadiske fotballigaen og ulike idrettsambassadører, inkludert de olympiske gullmedaljevinnerne Usain Bolt og Sir Chris Hoy. Nissan er også forretningspartner for Heisman Trust/Heisman Trophy og den offisielle globale bilpartneren for City Football Group.