NISSAN NISMO FEIRER 30 ÅR

  • Nissan inviterer fans over hele verden til NISMOs 30-års jubileum  
  • #30YearsOfMaverick brukes til å bringe feiring til den digitale verden 

Når Nissan nå feirer 30 år med NISMO, så feirer bilprodusenten også 30 år med uavhengig teknikk. Dette gjøres med en hel uke med arrangementer verden over, inkludert aktiviteter ved større motorsportkonkurranser i USA og Europa.

Siden 1984 har NISMOs ingeniører skapt Nissans unike japanske toppytelses-DNA gjennom en rekke uavhengige prosjekter. Nå, 30 år senere, lanserer selskapet sitt største prosjekt noensinne: Nissan GT-R LM Nismo, Nissans LM P1-utfordrer.

#30YearsOfMaverick startet i går under NISMOs 30-års jubileum i Yokohama, Japan, der feiringen ble markert av de som har spilt en viktig rolle i NISMOs historie.  NISMO vil være tilstede på motorsportarrangementer ved Circuit of the Americas i Austin, Texas og på Nurburgring i Tyskland.

«Fra selskapet ble grunnlagt for 30 år siden har alle jobbet utrettelig sammen med oppbyggingen av Nissans suksess og resultater på racerbanen. Som følge av denne lidenskapen og resultatene, har NISMO blitt et symbol på Nissans ytelse.» NISMOs styreleder Shoichi Miyatani uttrykker følgende:

«Vi vil fortsette å bedre våre tekniske evner, bevare vårt uttrykk og jobbe for å ytterligere forbedre beundringen for Nissan-merket. Neste år vil vi delta i toppkategorien i 24-timersløpet Le Mans for første gang på 17 år. Jeg ønsker at både vi og våre fans tar denne nye utfordringen på strak arm.»

Feiringen startet onsdag 17. september i Japan med et arrangement ved NISMOs hovedkontor i Yokohama ved å se tilbake på noen av prosjektene som har fått stor oppmerksomhet i løpet av de siste 30 årene. Feiringen fortsetter i USA og Tyskland i løpet av den kommende uken.

22. og 23. september vil Nissan arrangere «NISMO Nurburgring Experience», et spesielt banearrangement på Nurburgring for sine lojale kunder som, etter at de har mestret Nordschleife, vil få en sniktitt på fremtidens NISMO-biler fra Nissan.

«I 30 år har NISMO engasjert seg i prosjekter som folk mente ikke var mulig. Nissan og NISMO fremmer innovasjon både på og utenfor racerbanen. De fleste uavhengige prosjektene er vellykkede, men vi er heller ikke redde for å mislykkes. Dette er virkelig en innovativ holdning, ikke bare et utspill fra selskapet,» sa Darren Cox, Global Head of Brand, Marketing & Sales, NISMO.

«NISMO har alltid vært forberedt på å skyve grenser i løpet av disse 30 årene, og vi vil fortsette denne tenkemåten også i fremtiden,» fortsatte han. Vi har noen store utfordringer framfor oss, inkludert utvidelsen av modellutvalget fra NISMO, åpningen av det vellykkede Nissan GT Academy-programmet på flere markeder, samt utfordringen fra Audi, Porsche og Toyota i Le Mans neste år.»