NYE PULSAR OG NISMO ER HØYDEPUNKTENE PÅ NISSANS STAND UNDER BILUTSTILLINGEN I PARIS
De nye Pulsar-modellene signaliserer Nissans intensjoner i C-segmentet
- Debut for Nissans nye femdørs modell.
- Designet og utviklet med Nissans crossover-DNA.
- Klasseledende plass i baksetet.
- Godt utstyrte modeller, inkludert Safety Shield og Around View Monitor.
NISMO-utvalget utvides med konseptmodellen Nissans Pulsar og oppdatert 370Z NISMO
- Global debut for Pulsar NISMO konseptmodell.
- Oppdatert 370Z NISMO vises for første gang.
Nissan vinner frem i Europa
- 12 nye produktlanseringer i løpet av de siste 12 månedene.
- Økt produksjon i Storbritannia, Russland og Spania.
- Nissans lederskap innen elbilsegmentet og elbilteknologi underbygges av lanseringen av e-NV200-modellene.
Ambisjon, selvsikkerhet og lidenskap er de tre kvalitetene Nissan har som sitt budskap på bilutstillingen i Paris i år. Den helt nye Pulsar er midtpunktet - en bil som markerer Nissans comeback i C-segmentet og som har sin offentlige debut i Paris. Designet og utviklet med samme unike tilnærming og filosofi som Nissans markedsledende crossovere.
Sammen med fornyelsen av og lanseringen av en rekke nye modeller det siste året, gir ankomsten av nye Pulsar Nissan sitt sterkeste og mest konkurransedyktige modellutvalg noensinne. Ved å kombinere klasseledende og praktisk interiør og romslighet styrker nye Pulsar Nissans forpliktelse til å bringe ny teknologi til segmentet. I tillegg til innovasjoner slik som nødbremsing og LED-frontlys, har Pulsar også Nissans kjente Around View Monitor og Safety Shield - en serie omfattende sikkerhetsteknologier som inkluderer bevegelsesdetektor som den første bilen i dette segmentet.
Alle Pulsar-modellene vil vises på bilutstillingen i Paris, der den kraftigste motoren med 1,6 DIG-T 190, avdukes for første gang. Sammen med en rekke unike designdetaljer gir denne modellen Pulsar et sportslig og dynamisk uttrykk.
Den høye ytelsen utforskes ytterligere med det nye Pulsar NISMO designkonseptet. Denne har global debut i Paris og viser Pulsars sportslige potensiale og kombinerer flott utseende med en serie fininnstilte funksjoner og aerodynamiske detaljer i ren NISMO-stil.
Ved å kombinere muskuløst utseende med en rekke NISMO-utviklede tekniske og aerodynamiske funksjoner utforskes Pulsars sportslige muligheter i denne designstudien der Nissan finner nye og spennende måter å utvikle sitt utvalg av NISMO-biler på.
Lanseringen av nye Pulsar markerer Nissans tolvte lansering på like mange måneder. Denne er en milepæl for Nissan og viser merkets utvikling av nye teknologier i nye segmenter. Nissan bygger videre på sitt lederskap i nullutslippsektoren med lanseringen av den nye elektriske varebilen e-NV200 - den første i rekken av nye elbiler som skal lanseres på markedet innen 2020.
Nissans nye produktlanseringer og suksessen med det nåværende modellutvalget tar merkets europeiske produksjonsvolum til nye høyder. Med flere modeller som når ut til flere forbrukere på stadig flere markeder, er Nissan på vei til å bli det største asiatiske bilmerket i Europa innen 2016. Nøkkelen til denne suksessen er Nissans voksende base av europeiske produksjonsanlegg i Russland, Spania og Storbritannia som støtter lokale økonomier og bringer spennende modeller på inn til det europeiske markedet markedet.
Bilutstillingen i Paris 2014 styrker også Nissans løpende utvikling av NISMO-merket som feirer 30-årsjubileum i år. I tillegg til Pulsar NISMO designkonsept, avduker Nissan også en oppdatert versjon av 370Z NISMO. Den nye modellen har en rekke tekniske og designmessige oppdateringer som kombineres for å levere en enda bedre og mer engasjert kjøreopplevelse. Den nye modellen har tekniske oppgraderinger fra GT-R NISMO..
En annen NISMO-modell som garantert vil få oppmerktsomhet i Paris, er nye Juke NISMO RS. Juke NISMO konseptmodell ble avduket på bilutstillingen i Genève i mars, og den nye produksjonsmodellen vil avdukes i Paris før den kommer til utstillingslokalene i desember. Juke NISMO RS har 218 hk, samt en rekke tekniske og stylingmessige oppdateringer som gir en enda mer fokusert kjøreopplevelse.
Nissans ønske om å endre måten bilene planlegges, designes og brukes er ytterligere fremhevet gjennom konseptbilene IDx Freeflow og IDx NISMO. Begge IDx-modellene har europeisk debut i Paris, og ble designet med en felles tilnærming som lar forbrukerne bli en del av designprosessen. Med et design av og for den digitale generasjonen født etter 1990 viser modellene IDx Freeflow og IDx NISMO en alternativ tilnærming til bildesign. Besøkende på Nissan-standen kan oppleve designprosessen via et spesialutviklet Oculus Rift 3D VR-hodesett.
Nissan-standen er plassert i Hall 1 (stand 331).