NISSAN JUKE-R MED SPENNENDE OPPGRADERING - HER KOMMER JUKE-R 2.0
- Nissan oppgraderer den legendariske Juke-R crossover superbilen
- Juke-R 2.0-konseptet gjør sin internasjonale dynamiske debut på Goodwood Festival of Speed (26.-28. juni i Storbritannia)
- Med GT-Rs imponerende prestasjoner vil Juke-R 2.0 komme opp i 600 hk
- Jann Mardenborough, som er LM P1-fører og vinner av GT Academy, vil ta Juke-R 2.0 på en presentasjonstur opp den berømte Goodwood Hill
- Ble lansert i sommer for å kickstarte femårs-jubileet til Nissan Juke
Da Nissan Juke-R så dagens lys i 2011 var det verdens første crossover superbil, hvor Nissans innovative Juke ble utstyrt med motoren til legendariske GT-R, Nissans ledende sportsbil. Fire år frem i tid og Juke-R får med inspirasjon fra den nye Juke en spennende oppgradering og enda flere hestekrefter og tøffere styling - si hallo til Juke-R 2.0.
Juke-R 2.0 vil få sin internasjonale debut på den nervepirrende årlige Goodwood Festival of Speed torsdag den 26. juni på Nissans stand, før den vises på Supercar Paddock i resten av helgen.
Publikum på Goodwood og dem som ser dette spektakulære arrangementet på tv, kan se Juke-R 2.0 gjøre sin dynamiske debut på Goodwoods bakkeløp alle dagene arrangementet varer, med Nissan GT Academy-vinner og Le Mans 24 Hours-sjåfør Jann Mardenborough bak rattet.
I 2014 fikk Nissan Juke mange store designmessige og tekniske forbedringer, og det er med disse som grunnlag at Juke-R 2.0 har fått sprøytet inn enda mer GT-R-testosteron for å komme opp i hele 600 hk. Juke-R 2.0 har det ikoniske svarte, matte "R" og er en enda dristigere, kraftigere og muskuløs versjon enn sine forgjengere.
Gareth Dunsmore, som er Marketing Communications General Manager for Nissan Europe, sier: "Juke-R har blitt den ikoniske crossover superbilen, og med lansering av den nyeste Juke-modellen i fjor, falt det naturlig å oppgradere den opprinnelige Juke-R med mer kraft og tøffere styling. Juke-R 2.0 er en perfekt "crossover" av de beste fra Nissan - ekte innovasjon som viser hvor gode vi er til å lage crossovere fusjonert med superbil-motoren til GT-R.
Snart feirer vi Jukes femårs produksjonsjubileum, og Juke-R 2.0 ankommer tidsnok til å feire fødselsdagen til den mest populære kompakte crossoveren i Europa. Med mer enn 600 000 solgte biler i Europa siden lanseringen i 2010, fortsetter Juke med å stadfeste Nissans lederposisjon innenfor crossoversegmentet, sammen med den premierte Qashqai og eventyrlige X-Trail.
Juke-R 2.0 spesifikasjoner
Juke-R baserer seg på den opprinnelige Juke-produksjonsbilen som ble lansert i 2010. Juke-R 2.0 baserer seg på den nyere Juke-modellen som kom i 2014, hvor det ble implementert betydelige endringer i design og innført tekniske forbedringer. Noe av det som var nytt, var de omfattende mulighetene for personliggjøring, som var et ønske fra kundene. Lyktene fikk også ny form, med LED-kjørelys og LED-pærer i baklyktene, som ga et friskere utseende, samt LED-blinklys satt inn i sidespeilene. Nissans V-formete støtfanger foran er også noe nytt.
Spesifikke oppdateringer/funksjoner på Juke-R 2.0 inkluderer:
- Karosseriet
- Støtfanger foran: totalt nydesignet, både utseende og funksjon. Kjøleåpningene i støtfangeren foran er mer enn 100 % større, fordi motoren er oppgradert til 600 hk og derfor har større krav til kjøling. Støtfangeren er laget av 100 % karbonfiber.
- Støtfanger bak: Produsert i 100 % karbonfiber, men har også en visuell karbonavskjermer. Støtfangeren har nytt eksosdeksel av høytemperert karbon.
- Wingletene bak er nå i én del og av karbonfiber med en visuell karbonfinish.
- Forskjermene har ny form MY2015 Juke og av standard stål.
- Hjulbuene på for- og bakskjermene er nye karbondeler føyet inn i støtfanger- og terskeldesignen.
- Tersklene på siden har et forskjøvet estetisk design og fremstillet av karbonfiber.
- Frontlyktene, både øverst og nederst, er fra den nye MY2015 Juke.
- Baklysene er også fra MY2015 Juke.
- Panseret er fra den nye MY2015 Juke og har integrert rene karbon motorkjølekanaler - posisjonen til disse er forskjøvet noe i forhold til den forrige Juke-R for å gi bedre motor- og turboavkjøling.
- Juke-R 2.0 har de nye GT-T-hjulene, som har et nyere design.
- Fargen er matt svart som før.
- Interiør
- Ingen endringer, bortsett fra at taktrekket nå er svart.
- Motor
- GT-R-motoren er oppjustert til 600 hk - samme som den optimale GT-T; NISMO.
- Elektronikk
- Frontlykter, baklys og kjørelys gjorde at ledningene måtte legges på en annen måte enn opprinnelig for å tilfredsstille Nissans nyeste belysningsteknologi.