NISSANS HELT NYE VAREBIL NV300 ER KLAR FOR UEFA CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN

  • Det første bildet av den nye mellomstore varebilen før lørdagens finale i Milano
  • NV300-varebilens første oppdrag er å transportere det offisielle UEFA Champions League-flagget til San Siro stadion
  • Det allsidige og praktiske lette nyttekjøretøyet leveres i en rekke modeller
  • Industriledende 5 år/160 000 km Europagaranti som standard

Nissan har offentliggjort det første bildet av den helt nye varebilen NV300 før UEFA Champions League-finalen førstkommende lørdag.

Nissan er stolt over å være den offisielle leverandøren av lette nyttekjøretøy til UEFA Champions League. Den helt nye NV300 har spilt en viktig rolle i forberedelsene til kampen, og vil transportere det offisielle flagget til San Siro stadion i Milano i Italia. Flagget vil legges i midtsirkelen i pausen og vil ses av tusenvis av fans og millioner av TV-seere over hele verden.

 

Nissan NV300 er en helt ny mellomstor varebil som tetter gapet mellom den prisbelønte NV200 og NV400. NV300 etterfølger den populære Nissan Primastar. En viktig forskjell i forhold til konkurrentene er den markedsledende garantien. En europeisk garanti på 5 år/160 000 km er unikt i dette segmentet. Garantien inkluderer også 5 års veihjelp. For en helt problemfri bilhverdag dekker garantien også originalt tilbehør fra Nissan.

Nissans nye designspråk, Emotional Geometry, er godt kjent fra de klasseledende crossoverne Juke, Qashqai og X-Trail, og er tydelig også på NV300 med den velkjente «V-motion»-grillen foran.

Den helt nye NV300 vil være i salg senere i år, og vil styrke Nissans posisjon som en ledende produsent av lette nyttekjøretøy i Europa. Dette inkluderer den nye pickupen Navara, lastebiler og varebiler, slik som nullutslippsbilen e-NV200.

Flagget under UEFA Champions League-finalen er unikt for Nissan som offisiell sponsor av lette nyttekjøretøy, og en viktig del av stemningen på kampdagen. Men flagget har også spilt en viktig rolle under forberedelsene via Nissans innovative «Take Me To Milan»-kampanjen, og har fanget entusiasmen til tusenvis av fotballfans som har registrert seg for å få navnet sitt på flagget.

Flagget består av svarte stjerner på en hvit bakgrunn, og alle registrerte fans har fått navnet sitt trykket på en liten, men ærefull plass på flagget som legges i midtsirkelen i pausen i én av årets største og mest sette fotballkamper. Fansen kan se navnet sitt på flagget via et HD-bilde. 

Philippe Guérin-Boutaud, Corporate Vice President, Nissan Global LCV, kommenterte: «Nissans samarbeid med UEFA Champions League er en spennende måte å introdusere den nye NV300 på. Å transportere det offisielle flagget foran lørdagens finale i Milan er en stor ære». 

Mer informasjon om NV300, inkludert detaljer om motorer, lastekapasitet og salgsdato, vil kunngjøres under bilutstillingen i Hannover i september.